Za volanom ni kap alkohola

N. M. NEDELjKOVIĆ

30. 06. 2014. u 12:18

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja biće najverovatnije usvojene do kraja godine. Zakonom će biti pooštrena i odgovornost putara u slučaju nesreće

ZAKON o bezbednosti saobraćaja će najverovatnije do kraja godine biti značajno izmenjen.

Zakon koji je stupio na snagu krajem 2009. godine nije doneo očekivane rezultate, zbog čega su njegove izmene odavno najavljene. Rokovi su više puta probijeni, pa je uvođenje mera poput nulte tolerancije na konzumiranje alkohola i veće odgovornosti preduzeća za puteve - još uvek na čekanju. Ipak, stručnjaci su optimistični.

- Ove novine bi trebalo da smanje broj poginulih na našim putevima, kao i da smanje materijalnu štetu sa 700 na 500 miliona evra godišnje - kaže profesora Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić, koji je jedan od vodećih ljudi u radnoj grupi za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama ZOBS-a. - Pored toga, planiramo da uvedemo nultu toleranciju na konzumiranje alkohola, stimulativne i destimulativne mera za vozače, ali i da povećamo odgovornost preduzeća za puteve.

Verovatno najdrastičnija izmena će biti da vozači ne smeju da imaju nimalo alkohola u krvi. Do sada je to bilo predviđeno samo za profesionalne vozače, ali profesor Vujanić kaže da nema razloga da bilo ko pije kada vozi.

- Pored ovoga, biće precizirana i odgovornost putara u slučaju kada dođe do nesreće. To podrazumeva da će i oni moći da budu krivično gonjeni, ako je do saobraćajne nesreće došlo zbog stanja na drumu.

Profesor Vujanić kaže da je ministarka Zorana Mihajlović preduzela korake da se konkretne stvari o kojima se još ranije govorilo konačno implementiraju u zakon.

- To je obiman posao, a osnovna verzija bi trebalo da bude gotova do septembra - rekao je za „Novosti“ profesor Vujanić. - Nakon toga, potrebno je da nacrt prođe raspravu i da stručna javnost da svoje mišljenje. To je obiman posao, ali samo tako može da bude urađen kako valja.

Zbog svega toga, profesor Vujanić smatra da se novi zakon ne može očekivati pre kraja novembra 2014. godine.


VIŠE MESTA ZA PEŠAKE

Radna grupa koja sprema novi zakon zalaže se da prilikom parkiranja vozila na trotoaru obavezno bude ostavljeno 1,6 metara mesta za pešake. Procene su da se godišnje od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje prikupi oko 85 miliona evra. Taj novac bi ovim izmenama trebalo da bude više korišćen za unapređenje bezbednosti na putevima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (94)

pc

30.06.2014. 12:29

Ni dosad oni koji su normalno pili do 0.5 I 0.3 promila nisu pravili saobracajne udese. Udese su pravili oni koji imaju mere u picu. Piju dok ne padnu pod sto. Ovakav zakon je usmeren protiv svih normalnih ljudi koji popiju limun pivo kad sedaju u kola I koji mogu slucajno pojesti bombonu sa likerom u sebi. Tada ce policajci koji su ionako korumpirani do bola moci da se izivaljavaju na nama normanim. Oni nenormalni, direktori Srbijagasa, mortus pijani, kad zgaze dete dobice dve godine uslovno.

Mis_Pigi

30.06.2014. 12:30

kakvi su nam putevi, putare bi trebalo odmah sve poapsiti zajedno sa direkcijom

Bojan Bogunovic

30.06.2014. 12:30

Ne mogu da verujem! Sada zbog onih koji ne znaju da uzivaju u picu, ja necu moci da popijem pivo sa drustvom i da sednem u kola i dodjem kuci. Ej, mi govorimo o jednom picu. Klinci ginu jer su drogirani i mrtvi pijani, a ne zato sto su popili jedno pice. I drugo, bolje uvedite godisnje inspekcije vozaca, nasumicno, jer u ovoj drzavi mnogi voze koji nikako ne bi smeli da sednu za volan.

Art

30.06.2014. 14:29

@Bojan Bogunovic - Apsolutno se slažem s tobom. Opet se gađa u krivu metu. Budalaštinama popisanim od strane nadležnih nikad kraja. Uticaj alkohola na vožnju je individualan. teški prestupi se čine i bez kapi alkohola. koliko puta nisam smeo da zovem policiju kad su mi drugi napravili štetu samo zato što sam i ja popio pa bih onda bio kriv ja, a onaj drugi možda i ne. razdvojimo te dve stvari: kršenje saobraćajnih propisa i mogućnost da će neko prekršiti propis jer je možda popio jednu.

shadow

30.06.2014. 13:13

@!? - "Pored toga, planiramo da uvedemo nultu toleranciju na konzumiranje alkohola, stimulativne i destimulativne mera za vozače" Za pismene piše.

Srbin

30.06.2014. 14:59

@Bobo Čeger - I ne moras, sas takvim pametom i bolje tije da ides peske ...

Igor

30.06.2014. 12:49

Ako tako i treba. Ni kap! Jedno pivo moze da udari ali i ne mora.Voznja je velika odgovornost nema zezanja sa tim!Jedno pivo moze da opusti sto i nije bas dobro za voznju.

Petar

30.06.2014. 13:58

@Igor - Ako tako shvatas voznju, ako si stalno napet i, sto kazes, na oprezu, mogao bi da razmislis da batalis volan. Covek treba da postuje zakon, ali i da oseca auto i saobracaj

Zoki2245

30.06.2014. 13:01

Citiram "Pijani ljudi su uzrocnik 20% udesa u Srbiji" Znaci......80% udesa izazovi TREZNI....zato FLASU U RUKE :D

Рон Хауард

30.06.2014. 13:29

То није добро решење и највероватније ће бити брзо укинуто.Пример из Вашингтона , покушали су да уведу па су одустали. Бесмислено је отићи на вечеру и попити чашу вина и после се вратити таксијем.

Nenad

30.06.2014. 13:30

 zamena teza, ali, neka bude slažem se, ako se to bude odnosilo na mene koliko i na 1) lokalne pripadnike stranaka, njihove rođake, prijatelje, 2) predstavnike vlasti (uklj. policiju), njihove rođake, prijatelje, 3) kriminalni ološ, koji ionako radi šta hoće i z njih ne važe nikakvi zakoni, pa ni saobraćajni! Da se zakon sprovodi na ove 3 grupe, nikakve revizije istog ne bi bile potrebne!

Firefly

30.06.2014. 13:37

Kakve gluposti priča ovaj Vujanić, prodavanje magle... Samo kad on može sebi da namešta poslove. Zaobilazi se SUŠTINA u čitavoj ovoj problematici, a to je KORUPCIJA. Mogu da stave za alkohol i "minus" vrednost, to neće ništa promeniti. Sve je toliko prosto. Kada bi oni kojima nije mesto za volanom bili adekvatno sankcionisani, tada bi zaista bilo i konkretnih rezultata i poboljšanja bezbednosti. Ovako, "trla baba lan da joj prođe dan"...

Немања

30.06.2014. 13:54

Ја без једног могу,али с једним нема шансе

Sloba

30.06.2014. 14:05

Nikada ne pijem kada vozim. Iako mi je metabolizam takav da veoma dobro podnosi i količinu iznad proseka, potpuno sam svestan usporenja reakcija koje može doneti i minimalna koncentracija alkohola. Međutim, nulta tolerancija ako se uvede- neće doprineti bezbednosti u većoj meri. Statistički gledano na prvom mestu su krivci nasilnička vožnja, pijanstvo ( znači dosta iznad dozvoljenog procenta), nepoštovanje propisa i neiskustvo pre svega mladih vozača. To treba da cilja novi zakon

dr

30.06.2014. 14:06

skroz pogrešna dijagnoza! Treba sprečiti da mortus pijani sedaju za volan, a ne anulirati alkohol u krvi

mitrovic d ilija

30.06.2014. 16:37

@dr - kad je bog bio iznad srbije, odrešila mu se kesa i ispalo puno ispičutura. naravno šala ali neodgovornih ljudi biće uvek.

Vasa

30.06.2014. 14:08

Posto alkohol jeste strasno zlo kada se uzima previse, uvek ostane po strani tema o putevima kao uzroku nesreca. Putevi su ocajni, nije resenje da malo malo menjate zakon, napravite nove puteve, popravite postojece, to ce vise smanjiti broj nesreca nego svi vasi zakoni.

Vozac

30.06.2014. 14:15

Svi moji poznanici koji su krivi za sudare imali su 0,0 promila alkohola u krvi. Kako zabraniti taj nivo i propisati neki nizi npr. -0,5? Saobracajne udese ne izaziva alkohol nego vozaci svojom nepaznjom, neznanjem, nezreloscu, polozenim ispitima preko veze (covek koji mi se davno hvalio da je za male pare i veceru sredio da polozi danas je vanredni profesor na Beogradskom univerzitetu), itd. Takvi ljudi su vinovnici saobracajnih nesreca i kada su pijani i kada su trezni i kada su negde izmedju.

vukadin

30.06.2014. 15:46

@Vozac - Napisi o kom se to vanr. profesoru radi, ili posalji anonimo K. Prijavu pa neka se proveri. Zivimo u mulju od drzave samo zato sto svi znamo za neke takve a cutimo!

Radovan

30.06.2014. 14:18

Jadna je nasa zemlja kad imas ministarku saobracaja koja nema blage veze sa saobracajem.

mitrovic d ilija

30.06.2014. 16:35

@Radovan - vaš komentar je uvredljiv. i ministarka je ako ništa vozač.

brat Murat

30.06.2014. 15:08

Ljudi kako mi da se opustimo, pa nismo mi profesionalni vozaci da ne smemo da popijemo.Jedno pivo nista ne skodi.

Zoran ch

30.06.2014. 17:28

@brat Murat - Jedno pivo nista ne skodi , tu se slazem sa tobom ali je problem sto prvo trazi drugo,drugo trece , trece cetvrto i tako dok se dobro ne naroka taj sto je krenuo sa jednim . Onda sledi zenske u kola , muzika do daske , udri po gasu i na kraju BUM . A sutra , sutra svi kazu da su izginuli bili jako dobri i da su se javljali komsijama . E tu je problem.

Art

01.07.2014. 03:35

@brat Murat - pa dobro. ali sve više od jednog piva sankcioniše i sadašnji zakon, tako da to nema veze s temom. meni se čini da su najveći problem takvi kao ti, što sa pola mozga razmišljaju.

MAX

30.06.2014. 15:09

Nepijem alkohol uopste ali nisu problem oni od 0.5 nego oni sa 5.0 a to su svi oni bahati mocnici kojima se to moze. Jedan primer , prelistajte novine , sve nesrece sa alkoholisanim vozacima preko 0.5 i probajte da vidite epilog pa ce vam sve biti jasno.

mitrovic d ilija

30.06.2014. 16:34

@MAX - Obećavam i potpisujem da će ih zaustavljati. u suprotnom skinuće uniformu.

krivina

30.06.2014. 17:48

@MAX - Hoce,hoce,kao i do sada.Samo stanu u stav mirno i pozdrave (salutiraju) kad takvi prolaze

nikola

01.07.2014. 01:45

@MAX - I to je tacno.Ali ne moze svako za sebe da odredjuje koliko gde moze da vozi brzo a da reaguje u slucaju bilo cega kako treba i plus da odredi sam sebi koliko promila sme da ima.Ja mislim da je ovaj zakon odlican ali ga ne postuju vozaci ni pijani ni trezni a ni policija ga najmanje postuje to svi znaju.

RRPANTELA

30.06.2014. 15:16

Ovaj zakon se ne donosi radi bezbednosti vec punjenja BUDZETA. O.5promila alkohola u krvi je jedno pivo sto sigurno nece uticati na sposobnost vozaca. Ali dobar dzoint sigurno hoce. Test na drogirane tatine sinove niko ne vrsi. ZASTO?Totalno pijan covek se ponasa svesnije od nadrogiranog idiota. 0,5 promila u krvi povlaci sankcije a drogiranost vece kolicine nista. Ko je ovde sasav? OBUKA vozaca je pravi problem. Dok se to ne resi nikakav zakon nece smanjiti stradanja na putu.

Zatupljen zakonom

30.06.2014. 21:36

@RRPANTELA - Pravi problem je samo selektivna primena zakona i elementarno nepoznavanje istog. Kako onog koji su ga doneli(tehnicki gledano), tako i onih koji ga primenjuju. O ovim nesrecnicima na koje se odnosi, ne bih ni trosio reci...

nije tacno

01.07.2014. 01:35

@RRPANTELA - Nista nisi u pravu.uticaj na svest je kod alhohola veci od vecine droga odrugo je koja droga i alhohol od koje je adiktivnija ...Od dzointa postoji opasnost iz drugog ugla.Alhohol najgore utice na sposobnosti za voznju i rad od velike vecine droga,sa druge strane "droge" su opasne na drugi nacin.Droga je i caj i kafa zato taj izraz nije dobar,tacniji je narkotici ili psihoaktivne supstance a tu spadai alhohol samo je kod nas legalan i socijalno prihvatljiv,od nekih supstanci je opasniji mnogo

Djordje

30.06.2014. 18:47

@Tocilovac - I kakve sad pa to veze ima? Jel oni sto " dobro" podnose su bolji vozaci?Jesi li to hteo da nam kazes?

nikola

01.07.2014. 01:21

@Tocilovac - Dodjrdje svi su ubedjeni da njih podnosi alhohol jel vidis koliko ima ovde nardodnih stucnih izjava poput ove ili "jedno pivo",ne pijem ja se proveselim i protiv alhohola su oni koji voze 30 na sat...Jasno ti je zasto ginu ljudi toliko.Ja mogu i popijem jako puno ali u zivotu nisam vozio a da popijem makar jedno pivo imam hiljadu mana ali isto tako nesto i znam ,delimicno to mi je i struka a i imam saobracajnu kulturu za razliku od ''veseljaka za volanom"

Vojislav

30.06.2014. 15:27

Glupost! Nesrece ne izazivaju vozaci koji imaju 0,01 ili 0,03 promila nego bahati koji imaju promile i promile. U celoj Evropi je granica u proseku 0,05 pa cak i 0,08, ali onome ko se uneredi od alkohola je svejedno da li jo 0,03 ili 0 a ceh ce da plate najobicniji gradjani koji su mozda popili jedno malo pivo. Isto koao sto je kaznjavanje onih koji voze preko 50 ili 60 potpuno besmisleno jer nesrece izazivaju manijaci koji voze 160 a ne ljudi koji malo prekorace besmisleno ogranicenje.

Djordje

30.06.2014. 18:45

@Vojislav - A ti bi ipak, "malcice" popio? Isti si kao i oni sto se bune sto su samo deset kilometera preko ogranicenja vozili pa su morali kaznu da plate? Do god ima takvih kao ti bice i mrtvih po putevima.

nikola

01.07.2014. 01:43

@Vojislav - Ti bi kao dobar vozac trebao da znas zasto je 60 a ne 70,i da to ima smisla.Oce svako sam za sebe da odredjuje gde 70 a gde 60 i zasto?Mozda da popije malo pivo da bolje razmisli?Jel si imao psihologiju u skoli?Koliko ljudi lobira preko komentara da im se da pravo da malko popiju i voze malo prebrzo nego sto nauka kaze.A ovo sto ginu ljudi po putevima to je ovi sto piju mnogo..Ne moze to na nas da utice...Mi mozemo malo brze..e zivote pametnih li ljudi

Zatuoljen zakonom

01.07.2014. 10:28

@Vojislav - Ne ginu oni zbog 10km, nego 100, neispravnih vozila, loših puteva, saobraćajne nekulture i mnogo drugih faktora, ali to je nebitno. Vazna je nulta tolerancija... To ce da nas spasi!!! Ziveli zakonodavci.

Aki

30.06.2014. 15:30

Sad ne mozemo ni izlaziti, nema provoda bez alkohola i lepih zena.Milicija ce da nas kaznjava za jedno pivo.Kako se provesti i izaci a da se ne pije?

Zatupljen zakonom

30.06.2014. 21:31

@Aki - Druze, ako je nase jedno pivo problem, bolje da svi izvrsimo kolektivno samoubistvo. Pa onaj sa1+ promila sigurno nije popio jedno pivo i zabole njega za zakon. Stradace mali covek, poput Akija, mene i nama slicnih koji vole da se provesele, a ovi dusebriznici sto su ZA nultu toleranciju su verovatno isti oni koji sa 30 uzjasu belu liniju i misle da su jedini u saobracaju, pojma nemaju sta je obrnuti trougao i slicno... Ali nema veze, vazno je da su oni za nultu toleranciju...

nikola

01.07.2014. 01:17

@Aki - druze nije tebi za to jedno pivo,to ljudi koriste kao izraz kad smatraju da ne piju puno pa kao jedno pivo,ti si se raspisao ovde,i mnogi koji se bore za svoje pravo da "se razvesele " i "popiju jedno pivo',i sami izmisljaju pravila jer su Bogom dani jos se u medicinu i psihologiju"jednog piva" razumeju,neko zna vise i ocigledno je da je problem bas u takvima kao ti koji razdvajaju malo pijane i vise pijane,a i problem je u saobracajcima sto izmisljaju prekrsaje a pustaju "jedno pivo" za 1000din

Zatuoljen zakonom

01.07.2014. 10:23

@Aki - Da, držim se jednog piva i nemam problem.Vozili su ljudi i pre nas mnogo godina u nazad sa zakonom od 0.5 pa im nista nije faliflo, a i danas se u mnogim zemljama vozi...Problem je u selektivnoj primeni zakona i tome sto pri jednom anketiranju 70% anketiranih vozača nije znalo šta znači onaj trougao što spomenuh. Tužno je to što su se svi uhvatili za tu nultu toleranciju, a niko neće suštinski da reši problem neobrazovanja.Pa isti ljudi su pisali i prošli zakon. Kako sad od jednom on ne valja!?

Zoran

30.06.2014. 15:45

90% trotoara u Beogradu je uže od 1,6 metara. Jasno je da je samim tim nov propis besmislen, naročito zato što taj član već postoji u zakonu, jedino što oni koji pišu izmene zakona to ne znaju. Tuga i jad ko nama piše zakone, sa koliko neznanja i gluposti ćemo se susretati. Inače, u Hrvatskoj su pokušali sa 0 promila alkohola i naravno da nije uspelo. Da ne spominjem da je u većini država SAD ta granica 0,7 promila pa opet imaju manje nezgoda. Izgleda da je problem u nečemu drugom?

lune

30.06.2014. 18:11

@Zoran - Da, da, biće da je ipak nešto drugo u pitanju. Za početak, isti ljudi koji su pisali prethodni zakon, sada pišu novi. Prošli put su govorili da će značajno pooštravanje kaznene politike doneti revolucionarno poboljšanje, a sada govore to isto za sledeći eksperiment, koji oni zovu novi(ji) zakon. Kako onda da zakon bude bolji? Čak i kada angažujete majstora da zalepi pločice, a one ispadnu kao stare, u najmanju ruku nećete angažovati istog majstora ponovo. A ne za nešto tako značajno kao zakon.

SMOKI

30.06.2014. 15:54

To je prava stvar, tko se cuvaju glave u saobracaju. Treba strogo kaznjavati vozaca kome nije dosta da pije u kafani nego jos pije i kad vozi. Zamislite kretencine, popiju desetak rakistina onih seljackih (da bar piju viski) pa sednu za volan i zapale dzoint. Posle kriva saobracajna patrola.A tek ova slika: ja za stolom u kafani rucam i sikam pivo (al bezalkoholno). Za drugim stolom mup patrola tamani jagnjetinu i roka spricer. Kad ja napolju jedan od njih, da duvam. Mora da nisu imali za ceh?

Djordje

30.06.2014. 18:41

@SMOKI - A sto bi bilo bolje da piju viski? Jel od viskija nisu pijani? Il zato sto ti pijes viski?

draganche

30.06.2014. 19:17

@SMOKI - Znaci svi oni koji piju domacu rakiju su kretencine a oni koji piju viski nisu?

Zoran1

30.06.2014. 20:53

@Miki - Nema problema, kosristis fijaker tabakovic i mirna Backa. U zmelji terorista za volanom duze setnje na cistom ili prljavom vazduhu su odlicna promena.

dzordz

30.06.2014. 16:19

alkohoj je jedan od uzoka brojnih nesreca, cesto sa tragicnim posledicama. ne ide zajedno voilan i alkohol!podrzavam predlog o `nultoj toleranciji`.predlazem da se vise prati i kaznjava nasilnicka voznja, smanjenjem takve voznje bi se poboljsala situacija

Svetosavac

30.06.2014. 17:01

Nabambas se pirica i naduvas 0.5....mandatorno ako i "pogledas" pice pa sednes za volan...godinu dana u kamenolom...ali samo u snovima dok jednog dana svi nestanemo...;))

Vozac bez veze

30.06.2014. 17:47

Da se i dosadasnji zakon striktno i svakodnevno primenjivao bilo bi rezultata.I dalje ce raditi veza i poznanstvo ali i par crvenih.I dalje ce van zakona biti pijani politicari,tajkuni,tatini sinovi ali i pijani policajci van duznosti.

nikola

01.07.2014. 01:06

@Vozac bez veze - To je sve tacno.Mnogo veci problem je ta sto politicari zovu sitna korupcija i sto je najn ormalnije da das crvenu za prekrsaj i ja sam to radio i svi su.A kako saobracajci umeju da izmisle prekrsaj zato sam i dao tu crvenu a kad sam bio kriv nisam ni nudio i voleo bih da ne izmisljavaju prekrsaje i da ne uzimaju pare nego da pisu kazne a za alhohol nek uvedu nultu toleranciju za sve.TREBA PROMENITI SVE SAOBRACAJCE DO JEDNOG KO VOZI ZNA STA PRICAM

Samo tako

30.06.2014. 18:10

Баш ме занима, да ли ће возачи носити са собом џепни метар, па да сваки пут после паркирања измере колико је остало ширине тротоара? Или ће то бити "одокативно"? Банана држава са банана прописима! Какво паркирање на тротоарима, нека паркирају по сад важећим прописима а не по тротоарима да висе и то још легално!

Zatupljen zakonom

30.06.2014. 21:19

@Samo tako - Po vazecem zakonu je merar i po, inace. Tek onako, da te uputim. A ako slucajno imas vozacku dozvolu, onda ti ne mogu pomoci, ako me razumes...I da ne pisem sto puta, to sto ja popijem jedno pivo me ne svrstava u red pijanica sa 1+ promila u krvi. To je idiotluk, kao i jos gomila drugih uredbi koji ovi patuljci smisljaju ne bi li se dodvorili svojim nalogodavcima...

nikola

01.07.2014. 01:00

@Samo tako - Pa popi sok.Sto moras pivo?A da ipak nije isto.A sto ne bi dva ne utice to na tebe.kad ucis medicinu kao ja plus kad i popijes pa ti je jasno ko dan da i jedno moze da ti obori koncetraciju ali to ne mozes da provalis,Naprotiv poveca ti se samopouzdanje a bas je u tome problem.Sto se svi bune i boje da ce od jabuke da im nadju alhohol?Kod nas ljudi nisu normalnli koliko vole da popiju i sednu u za volan i svi istu teoriju imaju da to nema veze.

Zatuoljen zakonom

01.07.2014. 10:15

@Samo tako - Ja ne pricam o dva nego o JEDNOM! E to je problem onih koji razmisljaju kao ti. Stvar je sledeca - svi se vezuju za - izadjem uvece i hocu da popijem. Ja se ne vodim time. Vodim se sledecim, hocu da sednem posle rucka i da popijem casu vina. Zadesi se neplanirano da moras da odes. Ne smes, jer imas 0.1 promil ili 0.2. Vozili su ljudi sa zakonom 0.5 30, 40 godina pa im nista nije bilo.Problem ove Bana republike je onaj koji sam naveo negde dole niže u nekoj replici, nažalost...

dCi driver

01.07.2014. 10:45

@Samo tako - Hiljadu drugih stvari može da ti obori koncentraciju, trenutno ili duže vreme. Dobra riba na trotoaru, npr. :) Kazne za alkoholisanost treba da budu rigorozne, ali nulta tolerancija je glupost. Kao što neko već napisa, šta ako iz nekih drugih razloga se nađe neka mala koncentracija alkohola u krvi, slučajno? Još ako pritom napraviš neku nezgodu, osiguranje nema da ti pokrije troškove štete jer si bio "pijan". Nije isključeno i da je ovo lobi osiguravajućih kuća.

nikola

01.07.2014. 22:23

@Samo tako - To je problem sto ne postoji kultura pijenja ni u saobracaju ovde.Ja pokusavam da kazem da se jedno pretvara u dva,da postoje odredjena stanja kad je jedno mnogo,kad osoba ne moze da na svesnom nivou shvati to,i znamo svi da ljudi ovde voze pripiti i pijani stalno,saobracajci zna se kakvi su a mi sami pisemo pravila,i ovaj zakon je dobar ali se ne primenjuje striktno,a morao bi,to najveci problem.

nikola

01.07.2014. 22:34

@Samo tako - Ako petinu udesa izazove pijanstvo to je mnogo.Znaci da je mnogo neuporedivo vise udesa pijanih od treznih u odnosu na sam broj pijanih i treznih u proseku u saobracaju.Naravno da pijanih ima verovatno manje od 1% a 20% udesa naprave i ne prave ih sa puno promila nego sa mnogo malo,to mi je posao da znam mehanizam kako i zasto,i mrzi me da objasnjavam,i bas to je problem sto vecina misli kako misli.

Ajwanho018

30.06.2014. 18:10

Sto se tice O-te tolerancije slazem se apsolutno,medjutim ima voca koje kada pojedes moze da pokaze malo alkohola,sta tada ciniti,kako supcima dokazati da nisi pio vec pojeo neko voce? Zbog tog alkohola cesto stradaju neduzni i nevini a najveca zalost deca stradaju.Ja sam ZA ovaj zakon !!!!

Djordje

30.06.2014. 18:38

" obiman posao" pa zar nije moguce prepisati od zemalja koje to oduvek imaju? Zasto je obiman jel mi neko moze to objasniti? Zasto kod nas za sve sto je normalno trbaju godine? Koliko ce ljudi poginuti zbog pijandura za volanom?A sto se tice zakona da profesionalci ne mogu ni malo piti a ne profesionalci mogu " malo"? Smesna je ova zemlja nedodjija.

Marko

30.06.2014. 19:38

@Djordje - A sto se ti bunis sto profesionalci ne smeju ni malo da piju? Ako si profesionalni vozac, znas i sam da mi provodimo za volanom po 8 - 12 sati dnevno, pa neko cak i vise. Non stop smo za volanom i prelazimo dosta vece kilometraze nego ovi ne profesionalci. Dovoljno nas put umara a kamo li jos da drmnem casicu rakije. Dosta se povecava rizik kad profesionalni vozac popije. Meni je sladje i ne smeta mi uopste da ne pijem u toku nedelje, zato sto mi se na kraju nedelje otvori dizna :D

Coa

30.06.2014. 18:51

Zaustavi mene milicija pre par godina; ja vozio 92 na otvorenom... Pitam jel moze i dalje za manje prekrsaje na licu mesta crvena....eeeeeeeeee, kaze sada je dve crvene, doneli su novi zakon. Da se kladimo u gajbu piva da ce sada da traze tri crvene i to ce biti jedina izmena.

Zoran1

30.06.2014. 20:39

Granice toleracije za alkohol nemogu nista promeniti kada sudije ne osudjuju pijanice dovoljno. Kazne moraju biti toliko velike da se cak i pijandure uplase. Ne samo novacne kazne vec i obavezan rad i skola u kojoj se prikazuju filmovi koji pokauju iskasapljene leseve koje su pijane ubice za volanom ubili. Naravno pijandure treba da plate te casove licno i trebaju biti jako skupi ali obavezni. Trebaju takodje sluziti besplatno ljudima koji su povredjeni zbog pijanih vozaca.

Deda

30.06.2014. 21:13

Oni koji su bili predlagači zakona 2009 godine sada ga manjaju. Kada neko napravi nešto što nevalja taj to nezna da popravi. Uvaženi profesor reformator zakona treba da zna da u organizmu može da se nađe alkohol a da ga osoba nije ni konzumirala. Evo prilike za policiju i iživljavanje nad vozačima.

fikus

30.06.2014. 21:57

ako pojedes kiseo kupus pa gasovi pocnu da nadolaze sa svih strana ima policija da bezi ot tebe sa sve alkometar

NS

01.07.2014. 01:34

Koliko para dobija ovaj profesor Vujanić za stalno pisanje novih zakona, kad ima toliko entuzijazma da vozačima zagorčava život? Šta bi sa štetom koju je zakon napravio autoškolama, ko će tu štetu da nadoknadi?

pedja

01.07.2014. 03:37

Tuzno je sto i to donosenje zakona 2009-e godine, pa sada i izmena tog istog zakona, poostravanje kazni itd... nisu uradjeni kako bi se smanjio saobracajnih nesreca vec kako bi se sto vise para sjatilo u budzet pa u iz budzeta u pojedine dzepove... Poenta svega toga i jeste da se prihod od novcanih kazni, koji je bio kako kazu 85 miliona eura, poveca za duplo... ne zanimaju njih ni vozaci, ni pesaci niti bilo sta drugo sem da dzep bude pun... Tuzno ali istinito

gogsy

01.07.2014. 06:49

"Zakon koji je stupio na snagu krajem 2009. godine nije doneo očekivane rezultate.." - sto ce reci zafalilo love pa ajmo da oglobimo dodatno jadni narod. Secate se Stefana Karica? Da, to je onaj tatin sin koji je mrtav pijan vozio kola i tesko uinvalidio devojku koja je sedela na suvozacevom mestom. Znate koja je kazna bila : 9 meseci kucnog pritvora uz nanogicu. Toliko o "bezbednosti saobracaja" i konzumiranju alkohola u ovoj zemlji. A sta li je sa Mitrovicevim malim?

Danko

01.07.2014. 13:49

@pater f - U zemlji u kojoj zivim. Ako ucestujete u saobracajnom udesu , a niste uzrocnik tog udesa , ali imate alhohola u krvi , vi cete biti optuzeni bez obzira da je uzrocnik udesa druga strana (trezna) Osiguranje vam nece platiti ostetu , kao ni drugoj strani.Pravdajuci se s tim da ste VI koji ste u alhosolisani kojim slucajem da ste treznom stanju mogli predvideti i izbijeci udes...

Живан

01.07.2014. 14:46

@pater f - Ни код нас осигурања не исплаћују премије ако сте имали алкохола у крви, без обзира на кривицу.

Art

04.07.2014. 03:31

@pater f - e moj brate... imao takva iskustva... da te muka uhvati.odsustvo svake logike je ono što krasi zakon u srbiji. i onda se pitamo: zašto nam je ovako kako nam je

Samovolja nekih ljudi

01.07.2014. 13:53

U mnogo država sveta dozvoljeno je 0,5 promila. Kod nas je granica skoro duplo manja - 0,3 promila, a ovaj Vujanić bi hteo da to ukine skroz. Uveli su drakonske kazne za saobraćajne prekršaje, koje narod ne može da plati. Sramota šta se radi u zemlji Srbiji, samovolji treba stati na put. Ne mogu svi da ispaštaju zato što se nekome ćefnulo da u zakon stavi ovo ili ono.

Dejan

01.07.2014. 18:41

Samo kada bi pred tim Zakonom svi bili jednaki, moglo bi se nešto postići,ali dokle god bude bilo veza i vezica,"tatinih" i "mamihih" sinova i drugih neodgovornih pre svega bahatih i nekulturnih vozača koji luduju našim putevima nikakve izmene Zakona neće doneti boljitak.

Pravnik

06.10.2014. 00:52

Nemoguće je uvesti nultu toleranciju. Takva prekršajna rešenja će padati na sudu. zašto? Ukoliko pojedete neku voćku koja je pomalo gnjila naduvaće te 0,2. Ja stvarno ne znam da li je ovo plod novinara ili dobrog starog nerazmišljanja u našim kompetentnim ministarstvima. A troškovi koje će država plaćati zbog odbijajućih odluka za kazne zbog alkoholisanosti do 0,3 će biti veliki...